Ήρθε η στιγμή να φτιάξεις το δικό σου e-shop και δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις;

Συγκεντρώσαμε την διαδικασία και όλα τα μυστικά που πρέπει να γνωρίζεις για να δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο e-shop!

7 βήματα για να δημιουργήσεις το δικό σου e-shop

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι χρήστες εξοικειώνονται με το διαδίκτυο και τις online αγορές. Ειδικότερα, τους τελευταίους μήνες, λόγω και των υγειονομικών εξελίξεων, οι χρήστες έχουν στραφεί κατά προτεραιότητα σε διαδικτυακές αγορές.

Ας δούμε λοιπόν βήμα-βήμα την διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε το δικό σας επιτυχημένο e-shop, απαντώντας παράλληλα και σε βασικά ερωτήματα.

Βλέπω τον ανταγωνιστή μου να στέλνει δεκάδες παραγγελίες καθημερινά μέσω του e-shop του και άλλα αντίστοιχα e-shop να μην δουλεύουν. Τι ισχύει πραγματικά; Αξίζει να επενδύσω στο ηλεκτρονικό εμπόριο; Από πού να ξεκινήσω;

Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε ενέργεια θα πρέπει να προχωρήσετε σε αναλυτική καταγραφή των αναγκών σας σύμφωνα με το είδος της επιχείρησης που διαθέτετε.

Οι απαιτήσεις που έχει κάθε επιχείρηση είναι διαφορετικές, επομένως και οι λειτουργίες που θα πρέπει να αναπτυχθούν στο e-shop με στόχο να καλύψουν τις ανάγκες της επιχείρησης σας.

Θα πρέπει να απαντήσετε σε βασικά ερωτήματα όπως:

  • Υπάρχει σύγχρονη οπτική επικοινωνία (λογότυπο, εταιρική ταυτότητα κτλ.) για την επιχείρηση μου;
  • Η επιχείρηση μου διαθέτει φυσικό κατάστημα και παρουσία στα Social Media;
  • Τι είδους προϊόντα προσφέρει η επιχείρηση μου;
  • Η επιχείρηση μου έχει εγκατεστημένη εμπορική εφαρμογή (ERP) για διαχείριση των προϊόντων της;

Έχοντας απαντήσει σε βασικά ερωτήματα όπως τα παραπάνω θα γνωρίζετε και τις πραγματικές σας ανάγκες.

Ας αναλύσουμε την διαδικασία υλοποίησης την οποία έχουμε συγκεντρώσει σε 7 βήματα.

Βήμα 1: Οπτική Επικοινωνία (Branding)

Βασική προϋπόθεση για ένα επιτυχημένο e-shop είναι να δημιουργήσετε μια ισχυρή οπτική επικοινωνία η οποία θα αποτελέσει την βάση των επόμενων ενεργειών σας.

Τι είναι το branding:

Το branding είναι η ταυτότητα μιας επιχείρησης η οποία την κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και την καθιστά αναγνωρίσιμη στο ευρύ κοινό.

Γιατί είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα ισχυρό brand:

Ένα ισχυρό brand βοηθά την επιχείρηση να ξεχωρίζει ακολουθώντας μια ενιαία στρατηγική προβολής και προώθησης σε όλα της τα μέσα (e-shop, φυσικό κατάστημα, social media κτλ.)

Τι περιλαμβάνει το branding:

Ανάλογα με τις ανάγκες και το είδος της επιχείρησης διαφέρει. Οι βασικές προδιαγραφές είναι η δημιουργία ενός ισχυρού διακριτικού τίτλου (εάν δεν υπάρχει ήδη) καθώς και δημιουργία μοναδικού λογοτύπου και εταιρικής ταυτότητας με καλαίσθητα χρώματα και γραμματοσειρές.

Βήμα 2: Σχεδιασμός και κατασκευή του e-shop

Έχοντας ολοκληρώσει τον σχεδιασμό μιας ισχυρής οπτικής επικοινωνίας (branding) για την επιχείρηση σας είστε πλέον έτοιμοι να ξεκινήσετε την διαδικασία κατασκευής του νέου σας e-shop.

Πριν την έναρξη των εργασιών θα πρέπει να κατοχυρώσετε το δικό σας όνομα (domain name όπως πχ. to-diko-mou-eshop.gr) το οποίο και θα συνδεθεί το e-shop. Θα πρέπει να επιλέξετε ένα όνομα το οποίο θα είναι μοναδικό, ευανάγνωστο και δεν θα ταυτίζεται με άλλες επιχειρήσεις.

Ο σχεδιασμός του e-shop είναι πολύ σημαντικός καθώς θα πρέπει κερδίσει τον επισκέπτη από την πρώτη στιγμή.

Επομένως θα πρέπει να προχωρήσετε σε ένα σχεδιασμό ο οποίος θα είναι προσαρμοσμένος στα μέτρα της επιχείρησης σας αλλά και στο είδος των προϊόντων.

Τι θα πρέπει να προσέξετε στον σχεδιασμό:

  • Στην επιλογή χρωμάτων και γραμματοσειρών με σκοπό να συνάδουν στο εταιρικό brand
  • Στην δημιουργία ευδιάκριτων μενού με σωστή ιεραρχία και κατηγοριοποίηση
  • Στην χρήση υψηλής ανάλυσης φωτογραφιών για την παρουσίαση των προϊόντων

Τι θα πρέπει να προσέξετε στις λειτουργίες του e-shop:

  • Το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών, σύμφωνα και με πρόσφατες έρευνες, ολοκληρώνει τις αγορές του από τις φορητές συσκευές (smartphone ή tablet). Επομένως η συμβατότητα με φορητές ή σταθερές συσκευές (100% responsive) με φιλικό σχεδιασμό και ξεχωριστή προβολή σε κάθε τύπο συσκευής είναι ιδιαίτερα σημαντική
  • Στην ευκολία αγοράς ενός προϊόντος από τον επισκέπτη με ειδικές λειτουργίες (γρήγορη προβολή, άμεση προσθήκη στο καλάθι, εύκολη πρόσβαση στο καλάθι, άμεση ολοκλήρωση παραγγελίας σε 2 βήματα κτλ.)
  • Στην ταχύτητα φόρτωσης καθώς κάθε σελίδα θα πρέπει να «ανοίγει» γρήγορα, πραγματοποιώντας όλες τις απαραίτητες ενέργειες βελτιστοποίησης
  • Στην εφαρμογή ειδικών τεχνικών για την βελτίωση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης (SEO)
  • Στις δυνατότητες επεκτασιμότητας του συστήματος εφόσον χρειαστεί να προσθέσετε νέες λειτουργίες στο μέλλον

Βήμα 3: Διαχείριση e-shop - ανανέωση προϊόντων & αποθέματος

Πως θα γίνεται η διαχείριση του νέου σας e-shop:

Η διαχείριση ενός e-shop μπορεί να γίνεται, είτε απευθείας μέσα από το διαχειριστικό του περιβάλλον, είτε μέσα από μία εμπορική εφαρμογή (ERP) η οποία προηγουμένως έχει συνδεθεί με το e-shop.

Θα πρέπει να επιλέξετε μια πλατφόρμα (CMS) η οποία θα είναι φιλική προς την διαχείριση, την ανανέωση των προϊόντων και την παρακολούθηση των παραγγελιών.

Πως θα διαχειριστείτε το απόθεμα (stock) σας:

Οι πελάτες μου αγοράζουν προϊόντα μέσω του e-shop, τα οποία τα έχω ήδη πουλήσει μέσω του φυσικού καταστήματος. Πως γίνεται να διαχειριστώ σωστά το απόθεμα μου;

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Έστω ότι διαθέτουμε φυσικό κατάστημα με γυναικεία ενδύματα και το φόρεμα σε χρώμα μπλε και μέγεθος Large υπάρχει διαθέσιμο στο φυσικό κατάστημα αλλά και στο e-shop σε 1 τελευταίο τεμάχιο.

Μία πελάτισσα αγοράζει το συγκεκριμένο φόρεμα σε μπλε χρώμα και μέγεθος Large από το φυσικό κατάστημα και παράλληλα μια άλλη πελάτισσα μετά από λίγη ώρα αγοράζει μέσω του e-shop το ίδιο φόρεμα στο ίδιο χρώμα και μέγεθος.

Το πρόβλημα είναι ότι ουσιαστικά έχετε πουλήσει ένα προϊόν το οποίο σε πραγματικό χρόνο δεν υπάρχει στο απόθεμα σας.

Ποια είναι η λύση;

Εφόσον η επιχείρηση σας διαθέτει τα προϊόντα της (stock) και μέσω του φυσικού καταστήματος, θα πρέπει να επιλέξετε την εγκατάσταση εμπορικής εφαρμογής (ERP) για την ολοκληρωμένη παρακολούθηση αλλά και συγχρονισμό του αποθέματος με το e-shop. Εάν ήδη διαθέτετε εμπορική εφαρμογή θα πρέπει με την ολοκλήρωση της κατασκευής του e-shop να πραγματοποιήσετε την σύνδεση με το e-shop για την διαχείριση των παραγγελιών και των αποθεμάτων.

Βήμα 4: Server φιλοξενίας (Hosting)

Η φιλοξενία του e-shop σας δεν είναι απλή υπόθεση και θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή.

Υπάρχουν πολλά οικονομικά πακέτα φιλοξενίας στο διαδίκτυο. Γιατί να επιλέξω μια πιο ακριβή λύση για να φιλοξενηθεί το e-shop μου;

Τα οικονομικά πακέτα φιλοξενίας (Shared Hosting) προτείνονται για μικρές εταιρικές ιστοσελίδες με χαμηλή επισκεψιμότητα χρηστών. Τι γίνεται όμως όταν το e-shop σας θα αρχίσει να έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα χρηστών ή θα αυξηθεί αρκετά ο όγκος των δεδομένων (προϊόντα, φωτογραφίες, συγχρονισμοί με εμπορική εφαρμογή κτλ);

Ένα οικονομικό πακέτο φιλοξενίας, λόγω χαμηλότερων δυνατοτήτων και διαθέσιμων πόρων, δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το e-shop να καθυστερεί στην φόρτωση των σελίδων, ακόμη και να σταματάει προσωρινά η λειτουργία του (downtown time), με συνέπεια οι επισκέπτες να αποχωρούν πριν ολοκληρώσουν την αγορά τους.

Η επιλογή ενός αξιόπιστου Server είναι πολύ σημαντική και αποτελεί επένδυση για την εύρυθμη λειτουργία του e-shop σας.

Βήμα 5: Τεχνική Υποστήριξη

Το e-shop μου ολοκληρώθηκε και ανέβηκε στο διαδίκτυο. Και τώρα; Τι συμβαίνει εφόσον χρειαστεί να ανανεώσω το περιεχόμενο ή να προσθέσω νέες λειτουργίες; Θα έχω τεχνική υποστήριξη;

Πριν επιλέξετε την εταιρία για την κατασκευή του νέου σας e-shop, θα πρέπει να ενημερωθείτε για τον τρόπο συνεργασίας μετά την παράδοση, έτσι ώστε να αποφύγετε προβλήματα του τύπου «καλώ σε ένα τηλέφωνο και δεν απαντάει κανείς» ή «στέλνω email για να ανανεώσω το e-shop μου και οι αλλαγές καθυστέρησαν αρκετά» με αποτέλεσμα να χάσω σημαντικά έσοδα την περίοδο των εκπτώσεων.

Θα πρέπει να γνωρίζετε εκ των προτέρων ποιες εργασίες συμπεριλαμβάνονται στην τεχνική υποστήριξη (πχ. αναβαθμίσεις στο σύστημα, ανανέωση περιεχομένου κτλ.), καθώς και τον χρόνο υλοποίησης αυτών των εργασιών.

Βήμα 6: Κόστος κατασκευής και χρόνος παράδοσης

Έχω ξεκινήσει την έρευνα μου αλλά παίρνω προσφορές με Χ κόστος και με 10X κόστος. Γιατί τόσες μεγάλες αποκλίσεις στο κόστος κατασκευής; Όλα τα e-shop την ίδια δουλειά δεν κάνουν; Πόσο κοστίζει τελικά η κατασκευή του;

Ο χρόνος παράδοσης αλλά και το κόστος κατασκευής διαφέρει ανάλογα με τις ανάγκες και τις λειτουργίες που θα πρέπει να προγραμματισθούν για το e-shop της κάθε επιχείρησης.

Εάν επιλέξετε μια λύση με έτοιμο σχεδιασμό (έτοιμη μακέτα ή template) για το e-shop σας ή/και κάποιον ανεξάρτητο προγραμματιστή (freelancer), τότε το κόστος κατασκευής πιθανώς θα είναι μικρότερο και το e-shop σας έτοιμο σε μικρό χρονικό διάστημα.

Εφόσον επιλέξετε μια εταιρία με εμπειρία στον χώρο του διαδικτύου, εξειδίκευση των υπηρεσιών της και καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό, που θα αναλάβει να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο κατασκευής και προώθησης, προσαρμοσμένο στα μέτρα σας, ο χρόνος παράδοσης αλλά και το κόστος κατασκευής θα είναι μεγαλύτερο.

Γιατί να μην επιλέξω κάποια λύση του τύπου «φτιάξτο μόνος σου με 3 κλικ» ή το «e-shop σου online σε 10 λεπτά»;

Εφόσον διαθέτετε την εμπειρία αλλά και το χρόνο για να υλοποιήσετε σωστά τα βήματα που αναλύσαμε παραπάνω μπορείτε να ξεκινήστε μόνοι σας την διαδικασία κατασκευής. Θα πρέπει όμως να γνωρίζετε εάν οι δυνατότητες της εκάστοτε πλατφόρμας καλύπτουν τις αρχικές σας απαιτήσεις, έτσι ώστε να μην χάσετε χρόνο αλλά και χρήματα.

Βήμα 7: Προώθηση στη Google & στα Social Media (Digital Marketing)

Με την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής το e-shop σας έχει ανοίξει τις πύλες του στο διαδικτυακό κοινό.

Το e-shop μου «ανέβηκε» online αλλά δεν έρχονται παραγγελίες, ούτε χτυπάει το τηλέφωνο. Τι δεν έχω κάνει σωστά;

Όσο σημαντικό είναι να προσέξετε την κάθε λεπτομέρεια κατά την δημιουργία του brand σας, τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την φιλοξενία του e-shop άλλο τόσο σημαντικό αλλά και απαραίτητο είναι να εφαρμόσετε ένα ολοκληρωμένο πλάνο, με εξειδικευμένες καμπάνιες προώθησης στη Google και στα Social Media.

Παράλληλα θα πρέπει να εξετάσετε την επιλογή εγγραφής σε μηχανές σύγκρισης τιμών (πχ. Skroutz, Best Price κτλ.)

Με αυτό τον τρόπο το e-shop σας θα αποκτήσει γρήγορα επισκεψιμότητα, θα το γνωρίσουν οι επισκέπτες και θα αρχίσει να φέρνει πωλήσεις για την επιχείρησή σας.

Πληρώνω αρκετά χρήματα σε διαφήμιση αλλά δεν βλέπω αποτελέσματα. Τα χρήματα που δαπανώ είναι περισσότερα από τα έσοδα που φέρνουν οι πωλήσεις μου.

Όπως και ένα νέο φυσικό κατάστημα χρειάζεται χρόνο μέχρι να το εμπιστευθούν οι πελάτες, το ίδιο ακριβώς ισχύει και με το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Εφόσον το e-shop σας είναι νέο στον χώρο του διαδικτύου χρειάζεται χρόνο και σταθερά βήματα προώθησης έτσι ώστε να δείτε ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Επίσης είναι πολύ σημαντικό, η εταιρία που θα επιλέξετε για την εφαρμογή του πλάνου προώθησης, να έχει γνώση και διαπιστωμένη εμπειρία στο Digital Marketing καθώς και στην προώθηση ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Τα εργαλεία διαφήμισης είναι αρκετά σύνθετα και ή μη εφαρμογή εξειδικευμένων πρακτικών διαφήμισης μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικά αποτελέσματα.

Εάν είστε έτοιμοι να δημιουργήσετε το δικό σας e-shop και θέλετε να προχωρήσουμε σε ένα ολοκληρωμένο πλάνο κατασκευής, με εξειδικευμένες προτάσεις για την επιχείρηση σας, επικοινωνήστε μαζί μας.

Εναλλακτικά, μπορείτε να συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για να έρθουμε σε επαφή μαζί σας.





*Κάντε κλικ στο παραπάνω κουτάκι και ακολουθήστε τις οδηγίες, εφόσον σας ζητηθούν, για να αποδείξετε ότι το μήνυμα δεν προέρχεται από κακόβουλους χρήστες.